Momento more

Momento more

V Ljutomeru, v gozdu Babji Ložič naj bi pripadniki OZNE in KNOJA v letih po drugi svetovni vojni usmrtili od 9 do 12 premožnejših prebivalcev Ljutomera. Na lokaciji prikritega vojnega grobišča je postavljen tudi križ, ki stoji nekaj metrov od gozdne steze, severno od reke Ščavnice. Križ, ki bi ga naj postavili domačini in ne označuje točne lokacije grobišča, nas opominja na povojne grozote ter nosi napis "Momento more", da bi se vsak tam mimoidoči lahko zavedal umrljivosti.

No, napis je zapisan nekoliko napačno, saj bi pravilno moralo biti zapisano "Memento mori", kar je latinski izrek in v slovenščini pomeni "zavedaj se smrti" ter v sebi nosi sporočilo - opozarjanje ljudi na njihovo umrljivost. Razen če so seveda s tem napisom želeli povedati kaj drugega. Poleg omenjenega manjšega križa, stoji še tudi večje obeležje na spomin vojnih in povojnih žrtev.

Omenjeno prikrito vojno grobišče je edino tako zabeleženo v Prlekiji, o katerem bomo v naslednjih dneh poskušali zapisati še kaj več.

Lokacija grobišča
Lokacija grobišča

Vsa prikrita vojna grobišča na geopedia.si.

Spremljaj Prlekija-on.net na Facebooku, Twitterju in G+.

Komentarji (33)

  1. Makaveli
    četrtek, 10. februar 2011 ob 19:22

    keko jaz ven je po bobjen zakopanih malo več kak 12 lidi...

  2. rush1
    četrtek, 10. februar 2011 ob 19:52

    Moremo tu ločiti med pokopanimi, ki so bili žrtve agresorja in pa pokopanimi, ki so bili žrtve povojnih čistk. Članek govori o slednjih, so pa v bobjen tudi pokopani tisti, ki so bili žrtve agresorja oz. je vsej spominsko obeležje tan, zej če so dejansko pokopani pa neven.

  3. karantanija
    četrtek, 10. februar 2011 ob 20:35

    In kej se zej pričakuvle s ten, če mogoče kere misli spremeniti tok zgodovine?! Mislec

  4. Legionar
    petek, 11. februar 2011 ob 14:30

    Večkrto sen beža tan mimo, pa sen se vedno malo smeja pr toten napisi. Hihihi

  5. MILAN
    +1
    petek, 11. februar 2011 ob 17:29

    Mislec keko ven je toto morijo naredla skupina kao patrizani keri so odpelali lidi keri so bili premožni pa zglaja ka so se nekomi zamerili.O ten se več zno samo se je ne nigdor preveč na glos gučalo.

  6. Legionar
    +1
    nedelja, 13. februar 2011 ob 18:45

    Marsikej se je po vojni godilo, pa vsaki ma svojo 'resnico'. Samo či nešče že nekomu v čast postovla spomenik, bi se vsej lehko pozanima, kak se pravilno napiše. Tak pa se zej vsi smejejo s tega; bogi mrtvi, kerin takšo tele spomnik postovi!

  7. MILAN
    nedelja, 13. februar 2011 ob 18:48

    Mislec to je resen ka bi moga biti napis tak kak je praf

  8. Jernej
    ponedeljek, 14. februar 2011 ob 21:26

    ..kelko so pa domobranci pa nemci umorili?
    Pa kelko ges znan za povojne popoje
    je nej kriva Slovenska NOV nego JA.
    Obstaja eden točen datum da so Slovensko NOV razno XIV.divizije razpüstili!
    Vsakoga Slovenskega partizana so te med druge Jugoslovanske enote smejšali.
    Naj bole znano Slovensko XIV.divizijo so pa med tem premestili v Vojvodino.

  9. lotmershki21
    +1
    sreda, 16. februar 2011 ob 22:43

    človek, ki je izda ukaz za poboj totih lidi se še gnesden po lotmerki sprehaja (no vsej pred dvema letoma se še je, te smo si nazodje gučali o ten)!

  10. lotmershki21
    sreda, 16. februar 2011 ob 22:44

    zaj pa ne ven, če še je žif

  11. Legionar
    +1
    četrtek, 17. februar 2011 ob 19:07

    Povojni poboji so zlo kompleksna tema. Neje vse črnobelo, taka si eni predstovlajo. Treba pa malo razmiti, ke je je pač vodilo do tega, ka se je to godilo, kakši so vzroki pa razlogi za to, pa zakej so eni lidje bili tak maščevalno razpoloženi po vojni, pa od ge pa zakej so prihajali ukazi pa tak dale.

  12. Jernej
    četrtek, 17. februar 2011 ob 19:43





    Za tej umore je pa druga stran kriva! ..pa še za dosta več!


  13. lotmershki21
    -1
    četrtek, 17. februar 2011 ob 20:24

    eh no legionar, strezni se.

    dedi so povojni zločinci ti pa bi še jih bronja. ni važno kaj je za vsen ten blo, poanta je ka so jih v vrsto postavili pa postrelali. brez kakšnega koli sojenja... ja no saj v jugi je sodnija bila samo tlko, ka se je nasprotnike režima zapiralo pa klalo.

    zato pa momo v sloveniji titove ulice itd., ker eni tak razmislate. tito je vojni zločinec ne pa heroj glih tak kak toti...

  14. rush1
    petek, 18. februar 2011 ob 08:55

    lotmershki 21
    To se vidi ka nekej na pamet pišeš pa ka nemaš dosti pojma o zgodovini. Ker obstaja namreč ogromno dokumentov, keri dokazujejo ka je Tito za ogromno čistk sploh zna ne in ka jih je na svojo roko ukazal izvesti Kardelj. Pa nebi rad tu opravičuva Tita, tudi meni se je glih ne dopadna, samo pisati ka je vojni zločinec, pa ka bi trebali zej preimenuvati Titovo ulico pa vse kej vsebuje ime Tito pa se mi tudi zdi brezvezno populistično sranje.

  15. MILAN
    petek, 18. februar 2011 ob 09:09

    Vuuhuu drogi pedoši Bog ne dej ka bi zej oblastniki meli toto moč ka bi vzeli puške
    Van poven ka bi nos več pospravili kak Titova oblost

  16. lotmershki21
    petek, 18. februar 2011 ob 12:01

    rush ti si hecen Nasmeh te pa še mu spomnik s kipon na placi postavi pa vsakšo večer svečko prižgi.

    to je isto kak, če bi jaz napisa, ka hitler za dosti pobojof neje zna, ker so jih izvedli jegovi najbližji sodelfci (goebbel, himmler, heydrich,.....). logično, ka neje zna. saj je da pooblastila totin leden, ka so lahko delali kaj so delali. torej je posredno odgovoren.

    isto je pri titi pa jegovih sodelafcih. kaj ma zej veze, če je zna ali ne. pooblastila je izreka. pika.

    z ulico pa je tak. tito je pokla 1.000.000 lidi. to ga uvršča na deseto mesto največjih zločincof proti človešti. zato si nemren predstovlati, ka ma lahko en takšen človek svojo ulico. nemren pa fertik. pa mi ne gučati ka je to samo populistično sranje, to je dejstvo.

  17. rush1
    petek, 18. februar 2011 ob 12:21

    lotmerski 21
    Primerjaš hruške pa jaboke. Hitler je som bija ideolog svojih pobojov, Tito pa na nekej takšega nikoli neje računa in je v prvi fazi (t.i. maščevalni fazi) posla vsen svojin poveljnikon depeše v kerih je pisalo, ka nej vse ujetnike samo zaprejo in jih nej ne ubijejo. Dejstvo pa je ka ga očitno niso poslušali, taka posredna odgovornost za vse poboje sigurno leži tudi na Titi.

  18. lotmershki21
    petek, 18. februar 2011 ob 14:16

    kikoli si to čuja ali prebra jaz tega glih nebi tak na lehko verva. tito je bija alfa&omega juge pa glih ne vervlen, ka bi se vse tak enostavno delalo za jegovin hrbton! glede na to, ka je bija stalinova šola bi reka, ka je to skoro nemogoče ka bi on to dopusta. brez tita se mrdniti neje smelo.

    še meje pa vervlen ka je on tega ne zna, ka de se likvidiralo tiste za kere ti proviš ka so jih likvidirali kardelj&co.

    jah tak grozne razlike pa po nega. ja je v ideologiji pa v motivih pa še bi lahko našteva, samo v končni fazi pa sta oba stremela za podobnin cilon. hitlerof je bija likvidirati vse kaj neje arijskega, titof pa likvidirati vse kaj neje rdečega. tirana obadva. isto sranje drugo pakovanje.

  19. Jernej
    petek, 18. februar 2011 ob 14:23

    Mislec Hehe menej samo zanima ge so tao čüli lidje
    ka pravijo: ka je Tito tak slab bijo. Pri verouku???
    Tej eni cerkveni se nej rajši sami vred vzemejo!

  20. rush1
    petek, 18. februar 2011 ob 14:32

    lotmershki 21
    Ja malo sen prebira o totih stvareh in ne samo posluša tisto kej mediji servirajo. Na žalost pa za tebe nemren enako trditi.
    ka je bija stalinova šola To se motiš. Tito neje bija stalinova šola, ker drugače niti nebi prišlo do informbirojevskega spora. Predlagan ti ka si malo razčistiš pojme komunizem, marksizem, socializem (levi in desni socializem) in boš te vida ka Tito niti približno neje bija stalinova šola.
    hitlerof je bija likvidirati vse kaj neje arijskega Tudi tu se motiš. Hitler je meja namen likvidirati Žide, medtem ko bi Slovani bili sužnji. V začetki se je celo igral z mislijo, ka bi sodeloval z Britanci, kere je vedno spoštuval.
    Veš tota zgodba je kompleksna in neje tak črno-bela kak je to prikazano v medijih.

  21. rush1
    -1
    petek, 18. februar 2011 ob 14:43

    Pa ne me narobe razmiti. Nesen jaz podpornik Tita, niti ne hrepenin po komunizmi ali socializmi, moti pa me ka gnesden nekateri v Sloveniji, na čelu z desno usmerjeniimi politiki, hočejo s populizmom diskreditirati ves NOB in vse tisto za kej so se nekateri zavedni Slovenci borili med 2.sv. vojno, medtem ko so pa eni rep stisnili. In vse to gre enostavno po principi povojni poboji=partizani=NOB=Tito=komunizem. Samo je na žalost ta njihova enačba dosti bolj kompleksna in ponekod znak = ne pride v poštev.

  22. lotmershki21
    -1
    petek, 18. februar 2011 ob 17:33

    ko sen napisa ka je hitler morija vse kaj je ne blo arijskega sen napisa splošno isto za titoja pa stalina ker to sploh ni point tega kaj mislin povedati. primerjavo hitler-tito sen da zato ker je hitler za svoj narod neke nareda (industrija, tehnološki razvoj,..), po drugi strani pa je kla žide, zasužnjeval lidi itd, pa ga zaradi tistih dobrih stvari noben ne poveličuvle. glih nasprotno že omemba jegovega imena je kazniva. tito pa za nas neje nič nareda, držovo je na kant sprava, z lidmi je grdo dela, kla je pa ga poveličovlemo, mu delamo kipe, po jen imenuvlemo ulice.

    jaz provin ka ga nemren slaviti. poznan pa zadosti ka lehko rečen ka nen poveličuva morilca josipa broza tita. ker je zločinec prvega ranga. neven kaj se tu sploh ma za debatirati. res ne ven.

    @jernej
    kaj pa ti je tak lepo blo v komunizmi? to ka ste meli štafeto, dan mladosti, pionirčke? spotite se še na grde stvari - ka neste meli osnovnih življenskih potrebščin, ka so ble kršene že osnovne človekove pravice, ka je 80% lidi blo revnih, ka so van fceplali stroh v kosti, itd, itd... logično pa je ka je gnesden situacija še slabša za to se enin kuca po "dobrih" storih cejtih.

    tak zaj pa sen zaklučja


  23. karantanija
    petek, 18. februar 2011 ob 18:20

    No pa je resen kej se že negda napisa, ka ene namenejo tok zgodovine obrnete. Kej Tito eno pa ovo, ka pa tote pro***te bogomolčeke, keko pa so tote negda lidi pospravele, zej pa finančne mahinacije delajo, pa se pedofelijo grejo Kozlam , to pa pa je vrede, ne?! Škoda, ka je povojno obdobje bilo tak krotek cejt, marsekoga bi še trebalo za glavo skrejšate.

  24. lotmershki21
    -1
    petek, 18. februar 2011 ob 19:08

    karantanija
    tito je tudi pedofil bija

  25. Jernej
    +1
    petek, 18. februar 2011 ob 20:24

    @rush1
    Citat:"In vse to gre enostavno po principi
    povojni poboji=partizani=NOB=Tito=komunizem."

    Ka imajo povojni poboji vezi partizani in NOB????
    Da so bli povojni poboji?
    In da so bli vojno dogajanje aktivni partizani NOB???
    Podatke dečki, podatke!!!

    @lotmershki21
    Citat: "kaj pa ti je tak lepo blo v komunizmi"?
    Neje blo telko nezaposelni kak gnes den!
    Revčina je bila po celoj evropi po 2.svet.vojni!
    Ljudi so takrat menje meli kak gnes den pa so bole bli zadovolni kak gnes den!
    Gnes den smo če ti tak praviš bole bogati...samo smo menje zadovolni
    nej tak lotmershki21?




  26. lotmershki21
    -1
    petek, 18. februar 2011 ob 20:26

    Žene u Titovoj sjeni - Mira Simčiča ----> v knigi je podrobni opis razmerja s trinejstletno punčko..

    za več informacij pa:
    http://www.google.si

  27. rush1
    +1
    petek, 18. februar 2011 ob 21:18

    Jernej
    Sej to sen glih šteja povedati, ka eni gnesden vse to enačijo, kar pa je popolnoma narobe in s tem delajo krivico celotnemi NOB, ki mislim ka bi vsaki zavedni Slovenec moga biti ponosen na njega.

  28. Zvončica
    petek, 18. februar 2011 ob 23:11

    Mislin si tak...ka mi gnesden nemremo nevenkej tuhtati o dogajanjih med posebno pa po vojni....te bi se miselno pa situacijsko mogli preseliti v tisti cejt kej pa je v glovnen z našimi prepronimi možgoni joko teško....kak človik pa si mislin ka nega nobenega razloga za umor drügega človeškega bitja v cejti po vojni...brez sodišča pa tak kak gda živino pelajo na klanje...nega opravičila za to....vojoki mojo orožje ka se med soboj špikajo, civilisti pa ne.V SLO je totih grobišč ogromno....podrejeni neso delali ničesa kej jin nadrejeni neso dovolili-vse do vrha. Vsi na položajih so znali kak pa kej. Mi je pa bole zanimivo ka so v Lotmerki civiliste strelali z oziron na to ka je Lotmerk z zastavicami sprejeja okupatore gda so vkorakali ....pa ljudski glos provi ka so se kao "naši" med vojno v gloven skrivali po štalah ipd. pa so komej po vojni dobili joko veki greben....pa se prčili pred navodnimi lidmi...pa svijarije delali. Ne mislin pri ten na vse...eni so se borili proti okupatori, drügi pa so še polek toga revolucijo delali t.j. sprovlali doj vse za kere so mislili ka bi bili sistemi nevarni - bogate, pametne, lidi ke so mislili s svojo glovo....pa tüdi takše ke so jin mogoče šli na živce zavolo storih zamer...zato pa mislin ka bi mogli na toten morišči na veki križ napisati imena žrtev poboja....napis na malen pa vsekakor popraviti (čeglih ne ven kak je že toti keri je črke gor deva ne zna kak se prav napiše, lehko pa je bija kakši stori preprosti malo šolani človik ke ma tan koga od svojih....)

  29. Jernej
    nedelja, 20. februar 2011 ob 07:51

    Lepo van zgoraj piše.....naj bi pripadniki "OZNE in KNOJA"

    Oddelek za zaščito naroda (OZNA).
    Korpus narodne obrambe Jugoslavije (bolj znan po kratici KNOJ)

    Nej pa Slovenski Partizani NOB in NOV!

  30. Zvončica
    nedelja, 20. februar 2011 ob 21:41

    Od kod pa misliš ka so se oznovci pa knojevci vzeli??? Z lüfta mogoče??? NE iz istega kotla so padnili....edino so meli vekšo nagjenost k sadizmi ka so si svojo nizko samozavest na račün "moči" zdigovali....pa ke se je po vojni delala nova komunistična družba je trebalo takše ke bi ji bli nevarni "pospraviti"...provih partizanov je malo preživilo, dosti so jih (magari so se borili) po vojni spravili na Goli otok ipd. (med vjno pa so pač "padli") - samo zato ka se neso strinjali s ten kak so se stvari odvijale....stroi lidje so še v 70-ih letih potihen zanli rečti ka so provi partizani mrtvi, ostali so samo "skrivoči".....končno pa se ne gre pri vsen ten za partizane....gre se za pomore po vojni. Po vojni partizanov itak neje bilo ker je bilo vojne konec.

  31. Jernej
    nedelja, 20. februar 2011 ob 22:38

    Znan ka misliš tej "kotel" kak ga opisavleš je bila Jugoslovanska armada
    uradno ustanovljena 1.marca 1945

    Eden moj dedek je bijo Partizan NOV leta 1945
    tüdi njegov brat ki je bijo polit komisar SKOJa
    Drüg dedek pa pripadnik KNOJa 1948

  32. Jernej
    ponedeljek, 21. februar 2011 ob 19:23

    Moren pa eno dodati ka je nej cela JA-Jugoslovanska armada bila odgovorna za povojne poboje!

  33. Zvončica
    ponedeljek, 21. februar 2011 ob 20:56

    Eh Jernej skoro v vsaken rodi je blo nekaj takših....moj stric je meja tüdi veko funkcijo med pa po vojni....gda sen dregala kak pubertetnica v jega ke so te negda delali pri Ptuji, če je resen tan blo taborišče ipd. pa je grota ledena gora pa tiho kak riba....vačik super človik ke je med vojno zgübja od četnikov celo familijo....samo vseeno neje guča o ten kaj se je neposredno po vojni godilo....stalno je reka ka o ten nesmi gučati ...zato trdin ka so vsi znali kej se je godilo...samo so ble komande takše ka se je moglo tiho biti...in vojsko so 1945 sestavlali prejšji partizani....samo kak sen že rekla to nima veze.....poboj ma vezo pa vseeno od koga pa kak - način kak pa nad kon se je izvedlo pa je nesprejemljiv...če si gleja novejše dogodke v BIH kak so srbski "vojoki" strelili tri dečke ti nemre biti vseeno-in tak se je te godilo...pa so bli toti trije kej krivi? NE-razen ka so bli muslimani pa moški....

Za dodajanja komentarja se prijavite.
Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Prlekija-on.net. Pri komentiranju se držite teme, ne uporabljajte sovražnega govora in upoštevajte pravila.