OŠ Stročja vas izvedla drugo mobilnost v okviru projekta Erasmus+: Srbija (Užice)

Za vse je bila to nepozabna izkušnja, saj so pridobili nove izkušnje, prijatelje in na vse zadnje se tudi kaj novega naučili.

Prlekija-on.net, torek, 4. april 2023 ob 08:18
OŠ Stročja vas v Srbiji

Osnovna šola Stročja vas je koordinatorica celotnega projekta, v katerega so vključene še Portugalska, Latvija in Srbija. Projekt, ki nosi naslov Kulturna dediščina prihodnosti (Cultural heritage with modern touch), traja 2 leti in se izvaja pod okriljem platforme Erasmus+. Izpeljali smo drugo mobilnost v okviru projekta Erasmus+. V nedeljo, 12. 3. 2023, smo se odpravili na pot do Srbije.

Dan 1
Izbrani učenci, Matija Kaučič, Matej Šilec, Lara Trstenjak in Daša Ščavničar Srša, smo se ob 12. uri zbrali pred šolo, zložili prtljago v kombi in se poslovili od staršev. V spremstvu učiteljic Bernardke Marinič in Janje Rajh, ravnateljice Mateje Leskovar Polanič in voznika g. Danila Polaniča, se je začelo naše potovanje. Med vožnjo smo se pogovarjali, nič spali ter se veliko smejali. Zalomilo se nam je na meji z Republiko Srbijo, kjer se nam je vožnja podaljšala za 2 uri. Kljub temu nam je čas hitro minil, saj so nas zabavala dogajanja na cesti. Okrog 22. ure smo prispeli v Užice, kjer so nas sprejele družine, pri katerih smo bivali.

Dan 2
Naslednji dan smo ob 10.00 prišli v šolo, kjer so nas lepo sprejeli z igranjem harmonike. Pripravili so kratek sprejemni program, v katerem so se predstavili otroški pevski zbor, solistka, kitarist in dve dekleti, ki sta nam zaplesali del Užičkega kola. Po sprejemu so sledile predstavitve kulturne dediščine. Vsaka država je izdelala plakat ter na kratko predstavila elemente kulturne dediščine, ki so značilni za njihovo državo. Nato je sledil ogled mesta. Obiskali smo Titov muzej, stari grad in hidroelektrarno. Ko smo se vrnili v šolo smo imeli kosilo, kasneje pa nas je čakala še ena delavnica-lončarjenje, kjer smo izdelovali posode iz gline.

Dan 3
Tretji dan v Srbiji smo v šolo prišli ob 9. uri. Naša prva naloga ta dan je bila, da posnamemo intervjuje, v katerih smo govorili o svoji državi, hobijih, najljubši hrani, vtisih v Srbiji ipd. Kasneje nam je učitelj pokazal, kako montirati videe, v tem pa smo se lahko preizkusili tudi sami. Odpravili smo se do kulturnega doma, kjer smo si ogledali različne plese, pevske skupine in značilne srbske obleke. Nato smo se z avtobusom odpeljali do etno sela. Tam so nam ponudili tradicionalne jedi, ki so značilne za njihovo državo. Ko smo se dobro najedli pa še je sledil sam ogled sela. Izvedeli smo nekaj več o nekdanji Jugoslaviji, stari šoli in zgodovini njihove družine. Ko smo se vrnili nazaj v šolo smo se preizkusili v plesni delavnici, in sicer plesali smo Užičko kolo. Naš dan se je zaključil z delavnico, v kateri smo naredili QR kode.

Dan 4
V sredo je vsaka država predstavila načrt, kako bi izdelali interaktivni poligon. Izdelali smo plakat ter ideje nato tudi predstavili. Sledila je vožnja še do drugega Etno sela, kasneje pa še do Zlatibora, kjer je začelo snežiti. Vkrcali smo se v gondolo in uživali v vožnji. Ob vrnitvi v šolo nas je zopet čakala predstavitev, ki je bila hkrati naša zadnja delavnica. Na zaključni proslavi smo predstavili naše vtise o drugi izmenjavi ter cilje, ki smo si jih zadali za prihodnje.

Dan 5
V četrtek, 16. 3. 2023 je bil naš zadnji dan v Srbiji. Prišli smo v šolo, se zahvalili za vse ter poslovili. Ogledali smo si njihov gasilski dom, se še zadnjič sprehodili po mestu, nato pa okoli 12. ure krenili na pot. Čeprav smo zopet pričakovali gnečo na cesti, je naša pot potekala brez zastojev. Čas smo si krajšali s pogovarjanjem, stavami in seveda hrano. Naša misel dneva je bila "8 ur smo se vozili, 8 ur smo jedli". Ob 20. uri smo varno prispeli nazaj v Stročjo vas.

Za vse nas je bila to nepozabna izkušnja, saj smo pridobili nove izkušnje, prijatelje in na vse zadnje se tudi kaj novega naučili.