Poročilo mobilnosti v Latvijo v sklopu projekta Erasmus+: Kulturna dediščina prihodnosti

Na OŠ Stročja vas so opravili že 4. mobilnost v sklopu projekta Erasmus+.

Prlekija-on.net, petek, 20. oktober 2023 ob 09:05
Kulturna dediščina prihodnosti

Na OŠ Stročja vas smo opravili že 4. mobilnost v sklopu projekta Erasmus+. Projekt traja od leta 2022 in skupaj z našo šolo so vanj vključene še: Latvija, Portugalska in Srbija. Posvečamo se kulturni dediščini, predvsem z namenom, da ohranimo tradicijo in običaje tudi za naše otroke. Iz preteklosti v prihodnost je naše vodilo, zato poskušamo kulturno dediščino narediti zanimivo tudi za mlajše generacije. To nam zelo dobro uspeva, saj smo naredili interaktivni poligon, sledi pa še interaktivna knjiga.

1. DAN

V ponedeljek ob 3:00 uri sva se učenca Vid Bogdan in Eva Babič, učiteljica Tadeja Jurkovič ter ravnateljica Mateja Leskovar Polanič odpravili na pot proti našemu cilju Lubani. V Rigo smo z letalom prispeli okoli 15. ure. Po dolgi vožnji s kombijem smo končno prispeli v Lubano, kjer so nas sprejele družine. Bil je zelo dolg dan, zato smo se hitro odpravili spat.

2. DAN

V torek smo se vsi skupaj zbrali v šoli ob 8:45. Tam smo imeli kratke predstavitve o naših šolah. Potem smo si ogledali njihovo šolo, kot zanimivost lahko izpostaviva, da je šola zelo velika, a ima le 150 učencev. Potem smo začeli z zbiranjem idej o našem končnem izdelku, koledarju. Zatem je bil čas za kosilo v sosednji kantini. Nato je sledil ogled cerkve, različne delavnice in ogled izdelovanja preprog in pasov. Ogledali smo si tudi razstavo kamnov in skodelic. Kasneje smo se odpravili nazaj domov k družinam, kjer smo se zelo zabavali.

3. DAN

V sredo smo se 8.50 dobili v kulturnem centru, kjer smo si nadeli njihove tradicionalne folklorne kostume. Nato smo se veliko fotografirali. Po tem smo se odpravili nazaj v šolo in smo končali s koledarjem. Popoldne smo šli na ogled muzeja tradicionalnih baltskih glasbil. Sprehodili smo se okoli jezera ter kasneje smo skupaj tudi večerjali. Jedli smo ribe (smuč), ki so bile ulovljene iz njihovega jezera Lubāns. Igrali smo tudi košarko in odbojko. Zvečer smo odšli nazaj k družinam.

4. DAN

V četrtek ob 8.50 smo začeli z ustvarjanjem okraskov iz zelenjave. Pekli smo tudi jabolčno in korenčkovo pito. Nato smo pojedli kosilo. Zatem smo slavili praznik z ostalimi učenci šole, kjer smo plesali in kupili sladkarije iz tržnice. Nato smo zbrali občutke o teh dneh v Latviji na spletni anketi, ter ustvarili plakat. Ta plakat smo zvečer na zaključni prireditvi tudi predstavili. Domačini so nam za slovo odplesali par njihovih tradicionalnih folklornih plesov in nam nekaj tudi zapeli. Zatem so še nas pogostili, pojedli smo tudi pito, ki smo jo spekli sami. Po tem smo se še malo družili in se zelo zabavali.

5. DAN

V petek, na zadnji dan smo se zbrali pred šolo in se poslovili. Odpravili smo se proti Rigi. Na poti tja smo se ustavili v nakupovalnem centru, kjer smo imeli kosilo. Na letališče smo prispeli okoli 13. ure. Tam smo kupili različne obeske ter spominke. Ko smo pristali na Dunaju nas je čakalo neprijetno presenečenje, saj je naš vlak bil odpovedan. Zato smo se s taksijem odpravili do osrednje postaje na Dunaju. Med potjo smo prestopali v Gradcu, ko smo prispeli v Spielfeld, nas je čakal naš prevoz, okoli 1. ure zjutraj smo prispeli domov. Pred šolo so nas čakali naši starši. To je bila izvrstna izkušnja, spoznali smo nove prijatelje.